Project Management Ondersteuner

Project Management Ondersteuner (PMO’er)

Als PMO’er bied je ondersteuning en werk je nauw samen met de projectleider(s) van Dimpact om ervoor te zorgen dat de projectafspraken worden nageleefd. Om dit te realiseren bewaak je het overzicht over de projecten en werkgroepen en fungeer je als sparringpartner van de projectleiders.  Je zorgt ervoor dat de administratieve en coördinerende kant van de projecten perfect op orde is. Door binnen elk project dezelfde werkwijze te hanteren kunnen werkzaamheden makkelijk aan elkaar worden overgedragen.

Ter facilitering van de vereniging is er sinds de start van Dimpact in 2006 een regie-organisatie opgezet. Klein gestart en inmiddels uitgegroeid tot een organisatie van ruim 25 medewerkers. Als PMO’er ga je binnen deze regie-organisatie onderdeel uitmaken van het team Innovatie & Vernieuwingen.

Onze projecten zijn gericht op het verbeteren en moderniseren van publieke dienstverlening aan inwoners en bedrijven. Aangezien we steeds meer (complexe) projecten onder onze hoede krijgen, zijn we bezig met het opzetten van een projectenbureau.



Wat je bij Dimpact gaat doen… 

 

Als PMO’er sta jij midden in het projectenbureau en kent daarom de samenhang tussen de verschillende projecten en geef je vorm aan de verdere professionalisering van het projectenbureau. Vanuit jouw rol als PMO’er werk je samen met de programmamanager, (externe) projectleiders, projectmedewerkers en verbinders van ons team. Daarnaast werk je samen met collega’s van andere disciplines in onze organisatie.

Je:

  • bewaakt continu de resultaten, kwaliteit, tijd en budget (kosten en capaciteit) van de projecten.
  • levert input voor de kwartaaloverzichten.
  • in afstemming met zowel de projectleider als de interne opdrachtgever (voorzitter) bereidt je proactief de stuurgroepen voor.
  • levert een bijdrage aan het opstellen en actualiseren van projectplanningen, risicoanalyses, capaciteitsplanningen, actie- en besluitenlijsten, voortgangsrapportages e.d. in afstemming met de betrokken projectleiders.
  • draagt zorg voor de projectuitvoering volgens onze methodiek voor projecten en programma’s (power BI).
  • ondersteunt in het  van projectaanvragen.
  • bent betrokken bij de inrichting, het beheer en de bewaking van een overzichtelijk programma- en projectadministratie met als doel uniformiteit.
  • organiseert bijzondere bijeenkomsten voor projecten zoals inspiratie- en trainingsdagen.

Wat breng je mee…

Je:

  • beschikt over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau
  • beheerst de basisprincipes van projectmanagement
  • beschikt over een van de volgende certificaten: PRINCE 2, IPMA of Agile Scrum
  • beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol
  • bent minimaal 32 uur per week beschikbaar
  • kunt goed overweg met MS Office en kennis van Power BI is een pré
  • bent analytisch, resultaatgericht, werkt gestructureerd en bent accuraat. 
  • hebt een positief kritische houding.
  • schroomt niet te komen met verbetervoorstellen en om met anderen in gesprek te gaan hierover.
  • bent in staat de juiste prioriteiten vast te stellen

Wat bieden wij

  • een uitdagende en afwisselende functie waarin je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt.
  • een prettige werksfeer waar samenwerking centraal staat.
  • een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • een jaarcontract waarna uitzicht op een vast dienstverband.
  • veel flexibiliteit en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • opleiding en trainingsmogelijkheden
  • een telefoon en laptop.
  • leuke en gezellige bedrijfsuitjes.

 

De coöperatie Dimpact

In een wereld waarin technologische, juridische en maatschappelijke innovaties elkaar steeds sneller opvolgen, staan gemeenten voor een grote opgave. De digitale innovatie van dienstverlening aan inwoners en bedrijven moet versneld worden, en dat kunnen ze niet alleen. Ruim 40 Nederlandse gemeenten werken samen, co-creëren en leren van elkaar binnen de onafhankelijke coöperatie Dimpact. Zo kunnen onze leden hun dienstverleningsambities waarmaken, altijd met de behoeften van hun inwoners en lokale bedrijven als basis. 

Dimpact is van gemeenten en is er voor gemeenten. Onze leden hebben een gedeelde ambitie: oplossingen initiëren en realiseren voor de publieke dienstverlening van morgen. Ervoor zorgen dat in alle Nederlandse gemeenten de publieke dienstverlening optimaal voor elkaar is. Dimpact is al 15 jaar toonaangevend in digitale dienstverlening. Met een kleine hechte groep, wordt gewerkt aan ambitieuze doelstellingen. Samenwerken is de belangrijkste kernwaarde.

 

Ben jij of ken jij de PMO’er die we zoeken?

Laat het ons weten. Indien je interesse hebt in deze functie stuur dan je CV en motivatie naar Rob Tijkorte van tweeaconnect (rob.tijkorte@tweeaconnect.nl).
Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen via het nummer 06-82067693.