Dimpact-congres: 'Samenwerking is de toekomst' Datum:

Deel dit verhaal Share Share Share

Op donderdag 31 mei ben je van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de tweede editie van het Dimpact-congres: 'Samenwerking is de toekomst'. Tijdens dit congres staat samenwerking aan publieke dienstverlening en innovatie centraal.  

Samen kijken we naar landelijke opgaven voor gemeenten met inspirerende sprekers. We combineren praktische samenwerkingsresultaten en innovatie-thema’s in een programma voor verschillende doelgroepen; van bestuurders, (programma)managers dienstverlening tot webmasters en functioneel beheerders. Allerlei facetten komen aan bod. Ook is er veel ruimte om te netwerken met interessante gesprekspartners op het Netwerkplein. Zorg dat je er bij bent!

Alle Nederlandse gemeenten, andere overheden en samenwerkingsverbanden kunnen zich kosteloos aanmelden. Kom ook en klik op onderstaande button om je aan te melden. 

 


Sprekers



Peter Teesink, gemeentesecretaris Groningen

 'Daadkracht in samenwerking'

 

 

 

 

 

 

 

Patrick van Veen Gedragsbioloog, bestudeert het gedrag van mensen en apen. 

 'Apenstreken: Over Samenwerken en Klantverleiding';

 

 

 

 



Irma Woestenberg, gemeentesecretaris 's-Hertogenbosch en voorzitter van taskforce Samen Organiseren van de VNG. 

'Samen Organiseren, Samen Waarmaken'

 

 

 

 

Peter Ros, strategist, ondernemer en keynotespreker

 

'Overheden in de netwerk- en informatie-samenleving: Nieuwe mogelijkheden met meer ruimte en minder afstand'.”

 

 

 

     

 

 



 Otto Thors, dagvoorzitter

Otto Thors is hoofdredacteur en innovator op relevante thema's zoals digitale transformatie, participatie en dienstverlening voor overheden. Met zijn aanstekelijke energie zal hij ons door de dag heen leiden.

 

 

 

  

  

Raymond Alexander, Hoofd ICT plv. CIO Gemeente 's-Hertogenbosch
 

"Common Ground, the next step" 

 

 

 

 

 

 

 

 


Programma

09:00 - 09:30    Inloop
09:30 - 09:45    Opening door dagvoorzitter, Otto Thors 
09:45 - 10:05    'Daadkracht in samenwerking' door Peter Teesink 
10:05 - 10:40    'Apenstreken: Over Samenwerken en Klantverleiding' door Patrick van Veen
10:40 - 11:05    'Samen organiseren Samen Waarmaken' door Irma Woestenberg
11:05 - 11:20    Pauze
11:25 - 11:50    'Rond-de-tafel-gesprek'  met verschillende Dimpact-gemeenten
11:50 - 12:25    'Overheden in de netwerk- en informatiesamenleving: Nieuwe mogelijkheden met meer ruimte en minder afstand' door Peter Ros
12:25 - 13:25    Lunchpauze 
13:30 - 15:05    Middagprogramma met parallelsessies
15:05 - 15:25    Koffiebreak
15:30 - 16:05    'Common Ground, the next step', door Raymond Alexander
16:05 - 16:15    Afsluiting
16:15 - 17:20    Netwerkborrel

 

 

Parallelsessies

Het middagprogramma stel je zelf samen; er is keuze uit 10 parallelsessies over actuele thema’s. Zie hieronder de sessies ingedeeld per ronde. 

Blok A: 13:30 - 14:15

1. Blockchain. Een hype, speeltje voor nerds of serieuze technologie voor gemeenten? Laat je informeren en overtuigen door enkele gemeentelijke toepassingen

2. Zoeker naar bezoeker

3. Klantinteractie: Wat kan? Wat willen we?

4. Visie op doorontwikkeling van het zaaksysteem

5. De Enschede methode van data gestuurd werken

 

Blok B: 14:20 - 15:05 uur

1. iSociaal: persoonlijke en gepersonaliseerde dienstverlening

2. Gemeentelijke Gemeenschappelijke Infrastructuur: Nu samen gebruiken

3. Zaakgericht werken, ontsluiting van gemeentelijke domeinen en “the NEXT step” 

4. Zo ga je aan de slag met klantcontact en interactie in je gemeente!

5. Goed voor elkaar met WIM (website)

 

Lees hier meer informatie over de inhoud van de sessies. 

 


 

Locatie

de Apenheul, congreslocatie de St@art 
J.C. Wilslaan 21 
7313 HK Apeldoorn 

 

 

Parkeren
Je kunt parkeren op de centrale parkeerplaats tegenover de ingang van het park Berg en Bos, welke eigendom is van gemeente Apeldoorn. Wanneer je op de parkeerplaats bent gearriveerd ben je nog niet in de Apenheul. Je steekt de JC Wilslaan over naar de hoofdentree van Park Berg&Bos/Apenheul. Hier wordt de route naar de Apenheul direct al aangegeven. Je komt dan automatisch eerst langs de congreslocatie de St@art. De wandeling neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Let op; je gaat dus niet de Apenheul in, de St@art is net voor de entree van de Apenheul. 

Openbaar vervoer
Vanaf station Apeldoorn reis je met lijn 2 in ruim 10 minuten naar bushalte Apenheul. Plan je reis vooraf op www.9292.nl


Aanmelden 

Klik op onderstaande button om je aan te melden. Op deze pagina kunt u de congres-voorwaarden vinden. 


Kijk hier voor een impressie van ons vorige congres 'Cooperatieve kracht; Samenwerking loont'  

 


 

Dit congres wordt mede mogelijk gemaakt door: 

 


            

         

      

Deel dit verhaal Share Share Share